18/12/2019 - 14H00
Dr Damiano ROTONDO

Dans le cadre de sa visite au CRAN du 07/11 au 23/12, Damiano Rotondo (Post-doctorant à l’Institut de Robotique - Université Polytechnique de Catalogne - Barcelone (Espagne)) donnera deux séminaires : le 20 novembre et le 18 décembre.

Le 18/12 de 14h à 17h en Salle 215 Bâtiment AIP, Campus Sciences, Vandoeuvre, avec un exposé intitulé "Model-based fault diagnosis and Fault-tolerant control".

Due to the ever increasing demand of reliability and safety of industrial systems, it is of paramount importance to detect and identify any kinds of potential abnormalities and faults as early as possible, in order to implement fault-tolerant operation which minimizes performance degradation and avoids dangerous situations. This seminar will introduce some model-based techniques for fault diagnosis and fault tolerant control: unknown input observers, interval observers and virtual sensors/actuators. Examples concerning icing detection in unmanned aerial vehicles and reference tracking in mobile robots will be used for illustrative purposes.